11. mars 2011

Freddan


Da var endelig helga her igjen.... ooooh lykke!!
Her går dagen med til og vaske hus, gjøre lekser, scrappe kort til min farfar som fyllte 80 år i går (skal i 80 årslag i morgen, så lager kort i siste liten som vanlig..hehe), skal straks å handle mat til helga og hente igjen pjokken litt utpå dagen. Blir en avslappende ettermiddag/kveld her i dag med hjemmelaga pizza, snop og tv. Norske talenter begynner igjen i kveld på tv2 kl 20.00, og det må vi selvfølgelig ha med oss :0)



Må bare fortelle dere om i går. Da stakk jeg og min gode venninne Irja opp til Bogstadveien på H&M Home sin åpning.. Vi trodde vi kom dit i gooood tid ca kl 10.30 (en halvtime før de åpna), men neeeeida. Var ca 250 andre foran oss i kø, og de 200 første fikk goodiebag. Crap asså!! Hadde veldig lyst på de vi også.
Etter og ha stått en stund i kø, så skjer det som alltid skjer når man står i kø i Norge, voksne folk sniker. De sniker så åpenlyst at man bare blir så sinnsykt forbanna. Det stod en godt voksen dame ved siden av meg (midten av 50 åra), og hun snek seg stadig med museskritt forbi de bak oss i køa, og meg etterhvert. Da endelig køa bevegde seg hele to skritt, skulle du sett dama løp framover, og plutselig hadde hun sneket seg ca 10 plasser til framover. Jeg pirka hun foran meg på skuldera og fortalte at hun som stod foran henne igjen hadde akkurat sneket 10 plasser på få sekunder. Vi fikk kontakt med damen som snek, og da fikk jeg passet påskrevet med følgende frase fra henne; Dere må jo følge på køa når den beveger på seg da, og da svarte jeg følgende at det var veldig rart at alle i køa hadde tatt to museskritt, mens hun nærmest løp forbi 10 personer. Kø kultur i norge er helt latterlig synes jeg. Da blir jeg flau over og være normann da.



Hun ga seg heller ikke der... etter å ha stått ei stund i kø, og vi nærmet oss døra, så gikk det maks 3 stk i bredden. Da hadde jeg og Irja tatt igjen denne damen, og det ble oss tre i bredden rett før vi gikk inn i lokalet. Da presterer hun å stikke albuen i siden på meg for å brøyte seg ennå litt mer vei. Noen eier tydeligvis ikke grenser.
Vi kom oss da inn uten både blåveis og ihjeltråkkede tær, og kom oss opp i 4 etasje hvor hjemmekolleksjonen var. Lokalene var så delikate og innbydende, så jeg tok noen bilder med mobilen. Så skikkelig ekslusivt og flott ut. Mens jeg stod og tok et bilde av min venninne som så på noen kjoler, kom det ei H&M ansatt og dro meg i jakkeermet hvor jeg fikk påfølgende krasse kommentar; "Det er IKKE lov å ta bilder inne her". Å...jeg beklager svarte jeg. Det stod da ikke noe om det noen sted, og jeg ante ikke at det ikke var lov å ta bilde inne i lokalet. Men da fikk vi virkelig nok, så vi reiste bare igjen.
Folk var helt på styr inne i butikken pga 25% avslag de første to timene. Damene kastet seg over klær, sko etc og bar med seg til ryggen nærmest knakk, mens de stakkara som hadde med seg menna sine, de måtte stå midt på gulvet en eller annen plass det var plass med barnevogna og se litt molefonkne ut. Jeg må si at jeg ikke er veldig fan av slike tilstelninger, og nå fikk jeg enda en gang bevist det. Normenn eier ikke manerer når det kommer til avslag/salg/nyåpning hvor de kan få noe gratis etc...



Etter en litt negativt overraskende tur på H&M Home, reiste vi på nyåpna Ben & Jerrys i karl Johan for å spise "lunch" ;0)
Isen er jo såååå god, men de hadde dessverre et veldig begrenset utvalg (Deli de luca har mer faktisk), så vi fikk ikke spist favorittene våre...




(New York Super Fudge Chunk & Phish food).

Ønsker all en kjempe flott fredag.
Tuuudeluu!

1 kommentar:

  1. Oida! Det hørtes ikke ut som at det ble så veldig hyggelig på H&M. Det er utrolig irriterende med folk som sniker, derfor pleier jeg faktisk å si i fra om jeg ser noen som gjør det. Det er verdens deiligste følelse :) hihi
    Det var jo veldig synd at det ikke var lov til å ta bilder inne i butikken også. Det hadde nemelig jeg planer om til uka.
    Ben & Jerry redder jo enhver dag, så det må jo ha løftet opp dagen. Min favoritt er Chocolate Fudge Brownie, og jeg må innrømme at det ble en del av de da jeg bodde i USA :)

    Ha en fin helg, Jane!
    klem Nina

    SvarSlett