23. mars 2014

Barnerom - oppussing

Her kommer et lite bilderas fra vi begynte å pusse opp barnerommet. Dette var noe jeg hadde satt som mål at skulle være ferdig før jul, og mens poden var hos pappa´n sin pusset jobbet vi til sent på kveld for og få ferdigstilt dette "prosjektet". Det var stort sett jeg som holdt på med sparkling (for første gang og det gikk sånn tålig greit det) og ikke minst maling. Den knall blå veggen trengte masse masse maling, og etter 3 rause strøk følte jeg at den lyste igjennom enda.




Slik så det ut før rommet ble malt hvitt. Jeg synes at hvitt er en safe farge, og da kan man heller bruke farger på interiøret og heller bytte ut dette med jevne mellomrom hvis det er ønskelig.






Poden hadde bestemt seg for at han skulle ha en tavlevegg på rommet sitt. Jeg så på prisen på tavleveggmaling og holdt på å svime av. Nesten 300 kr for et par dl. Vi var innom biltema en dag og da fant jeg samme boksen for 109 kr. Akkurat passe pris synes jeg. Tok med meg et par bokser og disse var virkelig drøye i bruk. Brukte så vidt over en boks på denne veggen og da brukte jeg to strøk. Jeg var redd for at tavlemalingen skulle bli sugd inn i gipsplaten ettersom den var så tyntflytende, så jeg malte et lag med butinox sort maling først.


Og mens man maler må man jo kose seg litt også ;-)


Poden ønsket seg nytt skrivebord og ny seng på rommet sitt. Han hadde bestemt seg for og ha elementer av grønt på rommet sitt og var bestemt på at han skulle ha en hvit metallseng. Jeg bruker en del tid på pinterest for å finne inspirasjon, og som mor så sønn så skulle ha finne inspirasjon til sitt rom og derav denne løsningen med sengen og den sorte veggen. *fnis*



Midt oppi alt kaoset og oppussing/flytting var vi på ikea et par turer med to stappfulle biler med alt fra møbler til kjøkkenbenk, oppvaskkum og jeg vet ikke hva.
Poden fikk sin skrivepult med grønn skuff og skapdør, tv-bord og jeg måtte selvfølgelig pimpe opp rommet han og gjøre det litt "julete" med hvitt juletre. Pyntinga av treet fikk han gjøre selv. Vi har en tradisjon om at hver jul får han en ny juletrekule av meg som han kan henge på treet sitt. Jeg har selv arvet og samlet på juletrekuler siden jeg var lita jente og synes denne tradisjonen var så koselig at jeg vil videreføre den. Min mor er skikkelig "julete" av seg så jula er virkelig spesiell for vår familie.
Nok om det...


Her er rommet sett fra døra inn til rommet.


Her er senga foran den sorte veffen klar til og ta imot poden. Han vet ingenting om at rommet hans er ferdig. Vi lurte han med å si at vi ikke rakk og gjøre rommet hans ferdig før jul da vi hentet han hos pappa´n hans. Skal si han ble overrasket. Han sa til meg at han fikk ikke sove den kvelden for han hadde ikke ord for hvor fint rommet hans ble. Guttungen stod bare og måpte da han gikk inn døra til rommet sitt. Skal si mammahjertet smeltet da.




Julemorgen satt poden å lekte med morgengaven sin. 

Det var noen bilder av poden sitt rom. Det ble dessverre glemt å ta bilder av hele prosessen, og av mangel på skikkelig kamera måtte bildene bli tatt med mobilen. Ikke lett og finne igjen et kamera midt i flyttelasset gitt ;-)

1 kommentar:

  1. Veldig stilig gutterom han fikk :) flinke dere har vært altså!!
    Fantastisk gøy å høre at du likte skapene mine så mye at du ville ha slike selv :)
    Vis dem frem snart da!! hihi, spent ;)
    fin dag til deg
    Klem

    SvarSlett