10. september 2011

Råttent herremåltid



Joda, men neida, men joa så.....

Var på butikken i dag å kjøpte Gilde sin vellagrede ytrefilet med ekstra mye smak. Jammy tenkte vi. Nå skal vi virkelig kose oss med et bedre herremåltid i kveld.
Marerittet begynte i det mannen åpna pakken. Det stinka ut HELE kjøkkenet og stua, og jeg stod å brakk meg ved siden av han mens jeg kuttet opp potetbåter. "Den der må være gammal" sier jeg... Mannen; "Neida, lukter bare litt i det man åpner pakken, men det blir borte så fort man begynner å steike den"... Sikkert det tenkte jeg... Den ER sur/råtten tenkte jeg stillferdig for meg selv.



Mannen begynner å steike kjøttet og det stinker bare mer å mer, men jeg sier ikkeno´, Middagen er endelig klar og maten skal serveres. Det lukter død mann på kjøkkenet syns jeg, men sier fortsatt ikke no. Mannen, så fornøyd, legger på det største støkket med kjøtt på sin tallerken, skjærer av et svært stykke, dytter det inn i munn å tygger......og han tygger......og han rynker på nesa....og han spytter ut. "DET der var IKKE godt" sier han. Hvorpå jeg svarer; "Smakte det vondt?".. "Smak sjøl" sier han... Jeg skar av en bit og lukta på det, og sånn som det stinka. Det var noe helt sinnsykt. DET putter ikke jeg inn i min munn nei...Så det var den middagen. Satt der med bernaise sausen vår, potetbåter og brokkolien vi. Tok det som en starter, så holder jeg på å mekke sammen hjemmelaga italiensk pizza. Det er jammy det ;0)



Håper dere andre har en bedre middagsopplevelse enn oss ;0) (Pizza´n blir nok bra bare den blir ferdig... enn så slenge duger rødvinen fram til maten er ferdig).

2 kommentarer:

  1. Hei, og takk for koselig hilsen hos meg!

    Usj, kan ikke tenke meg noe værre enn å oppleve ødelagt mat! Vet at kjøtt av og til kan "stinke" når pakningen blir åpnet, men å sette tennene i det, og oppleve det samme, uææææhhh...! Godt dere fikk mekka dere en god pizza ;)

    Ha en flotters kveld!

    Klem

    SvarSlett
  2. Nei isj! Så utrolig bittert!
    Hakket verre enn en kaffemaskin i streik spør du meg ;)

    Klem og en fin lørdagskveld til deg!
    Signe(Pling)

    - som hater Internet Explorer og skal avinstallere det sporenstreks. Derav 'anonym' :)

    SvarSlett